Waw, Buku Fattah Amin Masuk Best Seller








LEBIH mengutuk, semakin diminati! Itulah kesimpulan yang boleh dibuat untuk buku 99 Kata #QalifModen Fattah Amin dihasilkan pelakon sehingga ia menjadi menular di media sosial selama seminggu terakhir.
Fattah mengatakan bahawa pembelian itu dibuat awam on-line telah meningkat secara mendadak di samping pengedar buku MPH Book Store, yang juga mencari pesanan kedua sejak dilancarkan pada 12 Februari.
"Untuk cetakan pertama dari 5,000 naskhah daripada penerbit menghasilkan dan Alhamdulillah begitu jauh jualan sangat menggalakkan walaupun dikritik.
"Malah, MPH Book Store juga membuat buku tempahan baru kerana permintaan dari itu ditempatkan pada grafik 'best seller'," katanya kepada The Star Online.
Pekan lalu nama Fattah menjadi panas apabila netizens mengkritik isi buku pertama selain mempersoalkan kredibilitinya sebagai seorang penulis.
Salah satu petikan dari buku berbunyi: "Saya dulu selalu ingin gi KLCC berangan anak bawak saya mempunyai kereta dan parkir valet Rupanya kini telah dipenuhi hahaha ... lucu ya." Dicemuh sebagai yang ditanggung di laman jejaring sosial.
Perkataan 'lucu' juga telah menjadi kata yang digunakan oleh netizens untuk menggambarkan sesuatu merujuk pada penulisan buku.
Selain MPH Book Store, 99 Kata #QalifModen Fattah Amin boleh dibeli di sebuah kafe milik penambahan Stalkerscafe Fattah untuk tempahan secara dalam talian boleh dilakukan melalui www.ideakreatif.com.
Sementara itu, Fattah berkata ia selalu berfikir positif terhadap kritikan yang dilontarkan terhadap dirinya pada isu buku.
Fattah berkata, itu adalah normal dan sama sekali tidak mengecewakan.
"Dalam perniagaan saya ... di biasanya tidak akan ada yang seperti produk yang dihasilkan dan sebaliknya.
"Terima kasih Tuhan bahawa jumlah maklum balas positif lebih daripada mengkritik saya," katanya.
Mengulas kebingungan atas harga sebenarnya dari buku, Fattah berkata ia dijual RM50 per copy jika dibeli di kedai-kedai dan untuk pembelian on-line juga dibebankan RM58 termasuk ongkos kirim.
Namun, kata dia, untuk pembeli di Sabah dan Sarawak, buku dengan harga RM53 jika dibeli di kedai sementara pos juga dikenakan bayaran dari RM65.
"Selain buku-buku mereka, juga termasuk adalah Perempuan cakera padat tunggal Apakah saya dua versi asal dan akustik," katanya. - The Star Online




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Response to "Waw, Buku Fattah Amin Masuk Best Seller"

Post a Comment